2011.10.17. 13:00 Sunsetjoy

A korábbi hasonló címmel megjelent asztal gazdája újra elküldte a javítgatott állapotot, sőt megfelelő körítést is adott hozzá leírásával, így egészítve ki a posztot. A rendszerbuhera és a programok egymásba zúzása miatt pontoztam felül, egy picit nekem sok infónak tűnik.
Amúgy a magyarítás a megfelelő szó szerintem, ha magyar zászlókkal, kalocsai paprikafüzérrel és tokaji aszúval díszítetted volna az asztalt, akkor lehetne magyarosításról beszélni (bocs, rögeszme- és cinikus irónia, ne vegye senki halálkomolyan:)

Sziasztok!

Már küldtem egy asztalt "Ligtos XP Turbo módban" cím alatt, ez annak a továbbfejlesztése. Ugyan az a koncepció, csak csiszoltam pár dolgon.

A módosítások: új, okosabb időjárás gadget, névnap kalendárium, beszédesebb process meter és itt is bevezetésre került a Fences (köszi a tippet ;), így hát kiraktam néhány gyakran használt dolgot az asztalra (mégiscsak ez lenne a fő funkciója na :).
Történt még némi magyarosítás, új saját készítésű 24 órás óra, csökkentettem a tálcán lévő ikonok hosszát és már 4 asztal van! A Rocketdock is kapott pár új ikont, csak hogy ne érje szó a ház elejét.
A Windows explorer (filekezelő) is képes már a firefoxból ismert lapok kezelésére, van mappán belüli keresés, file előnézet - adatokkal, vissza lehet menni ha klikkelsz 2-őt a fehér részen, eltüntettem a Windows zászlót és átpakoltam a menüsort. Ja és egy gombnyomással 2 ablakossá lehet alakítani.
Tudom nem szép dolog ugyan azzal a háttérrel 2 asztalt is beküldeni, de egyszerűen nem találtam jobbat ehhez a konfighoz. Mentségemre szóljon felturbóztam egy kicsit photoshoppal :D.
A fő Rainmeter skinek egyébként: Razor, Bluevision, Metro glimps, Vclouds és még pár apróbb skin jól meghackelve. A 4 asztalt a Dexpot nevű progival csináltam. A többi módosítások Resource Hackerrel és jó sok registry tweak-el készültek.

Ezeken felül sikerült megoldanom, hogy az összes grafikai tuning progi alapból minimum prioritással induljon, így csak a szabad erőforrásokból gazdálkodhatnak, szóval ha kell minden csepp cyber nafta gyakorlatilag hibernálódnak, vagy kikapcsolnak. A módszer pl. rainmeterhez: csináljatok egy rainmeter.bat filet és ebbe írjátok bele, hogy:
Start "Rainmeter" /low "rainmeter helye\Rainmeter.exe"
Ezt a rainmeter.bat filet indítsátok a rendszerrel. (Ha a low-ot High-ra cserélitek akkor alapból magas prioritással indíthattok valamit (pl: firefox)). Tudom ennek semmi köze az asztalomhoz, de szerintem hasznos tipp minden kedves blogolvasónak :-)!

Remélem sikerült szebbé tennem!

Üdv!

szerintünk: (4,5/5)
szerintetek: (4/5)

2 komment

Címkék: 4.5

A bejegyzés trackback címe:

https://asztal.blog.hu/api/trackback/id/tr263307164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ékszíj 2011.10.17. 19:11:51

nagyon szép, de ez mennyire lassítja le a gépet?

DJackson11 2011.10.18. 19:07:05

Köszi! :)
Egyedül csak a Rainmeter lassít be nagyon kicsit. Átlag 4%-on eszi a CPU-t (2,6 GHz-s dual core). Szemmel nem látható a lassulás, de észrevettem, hogy ha mozgatok egy ablakot mikor fut kicsit beszaggat, ha kikapcsolom simán megy. Bőven együtt lehet vele élni, bár laptopra nem ajánlom (csak a megnövekedett energiafogyasztás miatt).

A többi program egyáltalán nem lassít semmit (összesen 0% CPU-t és 25 mega RAM-ot esznek). Sőt, az explorer moddolásához használt QTtab kifejezetten gyorsít a mappák betöltésén és kirajzolásán, mivel bevonja a VGA-t is a számolásba :). Sebességben köröket ver a Win 7 Aero-jára :D. Ha átlátszóra rakom csak még gyorsabb lesz!

Egyébként tényleg érdemes elvégezni a fent leírt priorizálást. Ahogy már írtam, a Rainmeter átlag 4% CPU-t eszik, de ha elindítok egy procit maxra járató HD filmet, a Rainmeter minimális prioritása lévén semmi CPU időt kap, olyannyira semmit, hogy már az óra sem megy rajta. Ezt elvégeztem az összes többi tuning progival is, szóval a kérdésre a válasz: abszolút semmit se lassítanak be. Csakis csak a szabad erőforrásokból gazdálkodhatnak.

 
 
süti beállítások módosítása