2009.06.18. 08:24 K0k4n

Egy szép letisztult asztallal van dolgunk most. Személy szerint nem találtam semmit, amibe bele tudtam volna kötni.

A háttérben feltehetőleg két átszerkesztett kép látható, amik szerintem az évszakokat ábrázolják, nyugtatóak a szemnek. A tálca az asztal tetején bújik meg, ezzel keretbe foglalva az egész képernyőt.

Az oldalsó panelen pedig különféle már megszokott elemeket láthatunk, mint például a naptár, az óra, és a le/feltöltés mérő.

Alul kaptak helyet a leggyakrabban használt ikonok, amelyek igen jól beleillenek a képbe. A legtöbbet könnyen be tudom azonosítani, a lomtár melletti két ikonról viszont fogalmam sincs mi lehet, valakinek van ötlete ?

szerintünk: (4/5)
szerintetek: (4,2/5)

9 komment

Címkék: 4

A bejegyzés trackback címe:

https://asztal.blog.hu/api/trackback/id/tr671192544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szekelya 2009.06.18. 09:14:17

A lomtártól balra a stardock objectdock beállításaihoz vezető ikon van, míg a következő a stardock által fenntartott skin-megosztó site, a wincustomize.com logóállata. Ilyen mozgalmas háttér fölött szerintem kijárna valami egyszerű dokk háttér a dokkon lévő ikonok mögé.

Nekem sok a két fekete csík, biztos átméreteztem volna a hátteret a képernyőfelbontásnak megfelelően (1360x1024??)

A rainmeter/rainlendarhoz olvashatóbb fontot választanék. A Hooge-féle pixel fontokat én se szeretem annyira, mostanában a Gill Sans betűtípust használom ilyesmire, az antialiasing mellett is kevésbé homályos.

Én 4/5-re értékelek a nem túlcsicsázottság és a jól megválasztott kiegészítők miatt. 5/5 akkor lesz, ha kevésbé marad összelegózottság érzete a desktopnak, és egységesebb képet mutat.

Sosem volt magyar windowsom, de ezt a tálca dolgot magyarázzátok már el. Az angol terminológiában XP-ig bezárólag a system tray az a taskbar jobb oldalán látható kis rész (Vistától asszem inkább notification area-ként hivatkoznak rá) ahol az óra mellett a hangerő/interfész/egyéb alkalmazások 16x16 pixeles ikonjai vannak. Ebben a blogban pedig valamiért a taskbar-ra (nemtom mi kéne, hogy legyen a magyar neve) hivatkoztok tálcaként. Ilyen zavaros a hivatalos magyarítás, vagy jobbb híján ti neveztétek el rosszul, esetleg én értek félre valamit? :)

K0k4n · http://kokan.blog.hu/ 2009.06.18. 09:22:37

Ha emlékeim nem csalnak ezt maga a Windows nevezte el így. Egyébként nem tudom, mert pár éve Angol Linux-ot használok.

Az más kérdés, hogy mennyire korrekt. Ők tudják.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.06.18. 11:31:10

seemi pánik! mert mostantól már superbar(TM)-nek kell hívni azt a használhatatlan szart. :)
amúgy télleg wincustomize.com és objectdock ikon.

szekelya 2009.06.18. 11:56:55

Nem tudom mennyire lesz használhatatlan az a szar, van win7 telepitőm de még nem tettem fel sehova. A hozzákapcsolódó aero-peek vagy hogyishíjják fícsörök legalább innovatívak, végre nem csak a "kék legyen a taskbar vagy átlátszó" gondolati síkon változik az interfész. Bár én valahogy a 22 pixeles taskbar-ban hiszek és a virtual desktopokban, amelyek használatával egy desktopra nem jut annyi alkalmazás, hogy spórolni kéne a taskbarban az alkalmazás nevének kiírásával.
Viszont az évek óta készülő Cairoshell taskbar koncepciója jobban tetszik: cairoshell.com/downloadsmain/files/CairoConceptStartReplacementAndTask.jpg

pottyoslabda 2009.06.18. 13:14:35

Nagyon szép,de nekem fölül sok a fekete rész:)

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2009.06.18. 17:07:18

@szekelya: ez az...évek óta készül.

Lehet, hogy én vagyok laikus, de saját olvasatomban, illetve ahogy használom:

Alapértelmezésben ugye baloldalt startmenü, mellette gyorsindítás eszköztár, a taskbar helyett tálcát mondok, az óra melletti ikonok pedig a systray, avagy értesítési terület.
Kissé tényleg érdekes, hiszen a tray az tálcát jelent, de szerintem a sys benne arra utal, hogy rendszerfelület is lehet, ahová pofázik az oprendszer (az értesítési terület ezért tetszik).

Mintha te is kicsit belekavarodtál volna:
"Az angol terminológiában XP-ig bezárólag a system tray az a taskbar jobb oldalán látható kis rész"
"Ebben a blogban pedig valamiért a taskbar-ra (...) hivatkoztok tálcaként"
Vagyis te is taskbart mondasz a tálcára, meg mi is.

Nem azt akartad írni, hogy systray-re hivatkozunk tálcaként? Bár olyanra nem emlékszem.

deviantRider · http://bringablog.hu 2009.06.18. 19:18:14

éppen ezért béna a magyar UI. (én spec utálom) sok dolgot bénan fordít le, meg széthúzza a dialógusokat is. mert eleve angol szövegre van tervezve a windows, meg szinte minden és egy attól eltérő nyelvű változatban, ami hosszabban "magyaráz" el valamit, a dialógusok is nagyobbak. és "bugosak" is néhol.

egyébként a taskbar az az egész alsó "sáv" ami magában foglalja a start menüt, a taskbar buttonokat, és az ottani toolbarokat (pl quicklaunch), illetev a tray ikonokat-t (vagy másnéven notification area), + az óra. ez az egész a "tálca" a magyarban. hát na, nincs jobb szavunk rá.

gaborq 2009.06.18. 23:55:56

Sziasztok ,

köszönöm a sok tanácsot ;]

megpróbálom asztalomat minél szebbre , tökéletesebbre varázsolni:)

köszi mindent.

amúgy a lomtár mellet az a settings a dockhoz ,
a zöldet pedig a játékoknak használom :$ :)

csak nem volt időm devianton norm. icont kiválasztani nekik

gaborq 2009.06.19. 00:24:31

kepfeltoltes.hu/view/090619/BEST_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

itt a javított verzió :))

remélem tetszik !
üdv ,

Gábor

 
 
süti beállítások módosítása