2009.09.12. 12:00 Sunsetjoy

Egyik olvasónk egy másfajta ötlettel állt elő, a blog arculatának egy új színezetet adva: asztalok a régmúltból :)

Köszi, hogy nekem címezted leveled, bár nem én kaptam meg, Pagan továbbította felém, és elég gyorsan ki is került.
Megjegyzés: az, hogy nekem címeztek levelet, nem biztosít elsőbbséget! Itt az érdekesség hozott prioritást.

Szia Sunsetjoy!
A minap a kezembe kerult a regi laptopom. Nem mai vas, meg 1996-ban gyartotta a Dell es Lattitude XPi nevre keresztelte. Hozzam mar csak 2001-ben kerult (a cim igy kicsit mondjuk megteveszto), es akkoriban egy Debian Linux futott rajta. Bekapcsoltam, meg mindig mukodik, ime nehany kepernyo-kep. A gepben egy 800x600-as DSCN panel van (nem TFT), es a szinmelysege egesz pontosan 256 szinre korlatozodik. Amugy 40 mega RAM (EDO) es egy 133MHz-s Pentium I proci dolgozik - meglepoen gyorsan - benne. A merevlemez egy utolag beepitett 10 gigas toshiba, es mivel a win98 csak 8 gigat latott anno belole, kerult ra a linux.
A progik, amiket lathattok: Debian linux woody, linux kernel 2.2.16, xfree86, wmaker, abiword, konsole (kde2-bol), mc. Amugy erdekes lehetne egy retro-rovat a blogon, regebben kevesebb lehetoseg volt desktop-tuningolasra, en speciel kivancsi lennek masok regi asztalaira is a "hoskorszakbol". :D

És a lapozás után láthatjátok is ezeket a képeket.

 

 

szerintünk: (3,5/5)
szerintetek: (5/5)

6 komment

Címkék: 3.5

A bejegyzés trackback címe:

https://asztal.blog.hu/api/trackback/id/tr371376891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.09.12. 12:34:38

nb1-es ötlet! mindjárt küldök egy régi shotot én is.

szekelya 2009.09.12. 13:35:49

nekem a legrégebben dokumentált 2004-es desktopomról csak egy thumbnail maradt itt:
www.wincustomize.com/zoom.aspx?skinid=4467&libid=13

Az első teljes screenshot 2005 márciusi:
ethsza.deviantart.com/art/win2k-shot-16163863

deviantRider · http://bringablog.hu 2009.09.12. 14:31:49

Az ötlet tényleg jó, csak lehet, hogy kevés screenshot lesz, mert abban a korban azért nem ment olyan intenzíven a desktop modding meg egyebek. Pl win 98as shotom nekem nincsen. De ha lenne is, kb totál default lenne minden. :) Ellenben a "régmultból" maradt egy win2000es shotom, sajna elég kicsiben. Abban csak a háttér van lecserélve + pár custom ikon.

Kb itt ki is merült a desktop moddolásom akkoriban. (2002-2003) Én 2004-2005től kezdtem ezt el, onnan már több is lenne, de elég bénák a kezdeti screenshotjaim. (mai szemmel) Abból van pár. (btw az már nálam az iconless kroszak)

deviantRider · http://bringablog.hu 2009.09.12. 14:36:31

Az jutott még eszembe, hogy ez a rovat esetleg lehetne olyan, hogy a képeket nem beküldeni kellene nektek és várni, hogy mikor rakjátok ki, hanem ide a kommentekbe írná be mindenki a ss linkjét. Vagy külön neki egy "topikot" csak erre a célra.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2009.09.12. 15:09:38

@des: Neem, én így nem támogatom. A zenehétfő is próbált mindig előnyt adni hétfői napokra a zenelejátszót mutató képekre.

 
 
süti beállítások módosítása