2009.04.21. 08:20 Sunsetjoy

Szintén nem régi kommentelőnk, lajosbátyám szuper screenshotjai következnek. Én nem értek annyira ezekhez, olvassátok őt magát :D

oprendszer: 64 bites openSUSE 11.1 (GNU/Linux)
grafikus környezet: KDE 4.2.1
ablakkezelő: Compiz Fusion

Gyártottam még öt képet hozzá, mindegyik a compiz képességeit szemlélteti működés közben.

Valójában minden stimmel az ötödik képpel, gőzerővel dolgozik rajta a compiz fusion, csak bekapcsoltam a tálca automatikus elrejtését, minden ablakot minimalizáltam, és úgy állítottam be a compizt, hogy amikor forgatom a kockát/gömböt, akkor teljesen átlátszó legyen. Tehát minden munkaasztal rajta van a képen, csak nem látszanak. Amint elengedtem az egérgombot, pár tizedmásodperc múlva újra normális lett a kép. Csak arra gondoltam, hogy szeretném a minimalizmust a végletekig fokozni egy ~0 információtartalmú kép küldésével

15 komment

Címkék: linux cimkétsetudokadnineki

A bejegyzés trackback címe:

https://asztal.blog.hu/api/trackback/id/tr901076601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lajosbátyám 2009.04.21. 10:59:38

Sziasztok!

Van pár cimkeötletem: opensuse, kde, compiz. Talán még lesznek itt olyan asztalok, amelyikekre ráhúzható lenne valamelyik.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2009.04.21. 13:01:43

Igazából egy egyszerűsített címkerendszeren dolgozunk, lehet hamarosan átalakul.

lajosbátyám 2009.04.21. 13:36:41

@Sunsetjoy: Bocs, nem akarok belepofázni, főleg, hogy egy jó ideje már egyáltalán nem is pofáztam semmit.

gaborka 2009.04.21. 20:27:48

erre a compizra nem tudok mást mondani, mint hogy _parasztvakítás_. Az egész desktop rohadtul csicsás, szerintem.

lajosbátyám 2009.04.21. 20:35:40

@Bachterman: Lassan már gömb leszek én is :(

lajosbátyám 2009.04.21. 20:45:22

@gaborka:

Csicsás? Pedig tulajdonképpen csak a háttérképet és a színösszeállítást változtattam meg. Na meg kiraktam a naptárat és a CPU grafikont.

Parasztvakítás? Hát lehet, de azért működik. Legalábbis néha. Amikor höldtöltekor szedett kakukkfüvet rakok a monitor tetejére.
Na jó, valójában egész jól működik, amint láthatod, még a videókat is probléma nélkül térbe rakja (igaz, ilyenkor már szaggat a lejátszás). A CPU-igénye az ugye nagyon kicsi (talán kisebb, mint a KDE sima ablakkezelőjéé), és van egy-két olyan funkciója is, aminek már konkrétan hasznát vettem.

lajosbátyám 2009.04.21. 20:48:32

@gaborka: Az ember azt hihetné - főleg az asztalodat nézve -, hogy te vagy Gabucino :) De azért tudom, hogy nem te vagy.

gaborka 2009.04.21. 21:20:05

bocs, csak a véleményemet írtam le. amúgy gabucino tudtommal osx-et használ, ellentétben velem!

lajosbátyám 2009.04.21. 21:24:10

@gaborka: Asszem, azért FreeBSD-t is. Meg mindenféle BSD-t, meg VMS-t.

R2FCb05h · http://ketokor.ath.cx/ 2009.04.23. 03:20:16

ahoi!

jo dolog a compiz, vannak egeszen hasznalhato megmozdulasai is, csak neha kicsit eroforrasigenyes es az asztalvalto megmozdulassai nem nagyon szeretik a 3x2 vagy 3x3 osztast, amit en eloszeretettel hasznalok...

lajosbátyám 2009.04.23. 11:05:28

@R2FCb05h: Én eddig leginkább csak a 4x1-es konvencionális méretet használtam, bár 1x1-től 32x1-ig kipróbáltam néhány kombinációt. Kocka helyett viccesen néz ki a háromszög-, ötszög alapú hasáb meg a 32 asztalból álló bazi nagy korong, de több emelet magas cuccokkal nem próbálkoztam. Igaz, a KDE nem is jeleskedig a compiz virtuális asztalainak a megjelenítésében, pl. ha kwin-ről compiz-ra váltok menet közben, akkor újra kell indítni a plasma-t. Mondjuk a KDE még most (a 4.2.2-es verziónál) is inkább pre-alfa szinten van. Találtam is egy vicces írást a KDE fejlesztők módszeréről:
sancairodicopenhagen.com/joe/KDE5

A compiz nagy erőforrásigénye viszont nem tűnt fel nekem. A beryllel ellentétben a compiz hagyományosan nagyon finoman, szaggatásmentesen működik, esztétikailag jól kidolgozott, és meglehetősen hibamentes is. Nálam egy régi, alaplapi Intel 945 GM kártyával teljesen használhatóan működik, bár a grafikus gyorsítást igénylő programok (pl. Google Earth) csúnyán és bugosan futnak rajta, ami viszont szerintem inkább a driver hibája.

R2FCb05h · http://ketokor.ath.cx/ 2009.04.26. 11:39:36

@lajosbátyám: jo dolog a korong... tenyleg mokasan nez ki...
viszont kde tekinteteben en nem nagyon tudok hozzaszoni, mert en meg kde3-at hasznaltam, utana attertem a gnome-ra, mert a kde4 mar nem tetszett...
meg az az igazsag, hogy en folyamatosan eroforrasproblemakkal kuzdkodok, ugyhogy mostansag attol fuggoen, hogy mit csinalok a gepen, gnome/xfce/blackbox truimviratust hasznlom, de lassan eljutok odaig, hogy mar a gnome-ot is mellozom...

nekem alaplapi i915gm-em van, de nekem is szarul megy vele a google earth, viszont az openarena az nem, pedig az is igenyel 3d-s gyorsitast.

lajosbátyám 2009.04.26. 14:15:41

@R2FCb05h: Hát igen, a KDE4 tragikus, de én azért hűséges maradok hozzá, és ipari mennyiségben gyártom a hibabejelentéseket. Néhányat ki is javítottak, de meg messze vannak a megfelelő minőségtől.

Nagyon nem értek a videokártyákhoz, de gondolom az az i915gm még az enyémnél is gyengébb. Mondjuk nálam a Google Eart-szel csak akkor van gond, ha 3D-s alakkezelőt használok. A sima kwin-nel jól megy. Az nvidia és az ATI gyári drivereivel viszont elvileg jól kell működnie még compiz-zal is, és állítólag nem sokára az intel driver is képes lesz a térbeli ábrákat még további térbeli transzformációnak alávetni.

Egyébként ha nagyon lassú a Google Earth, próbáld meg a nézet menüben kikapcsolni az atmoszférát. Nagyon sokat gyorsít!

 
 
süti beállítások módosítása